torsdag, september 30, 2010

Ansökning

Jag har ansökt om ett permanent visa i Australien. Äntligen. Det känns skönt att det är i rullning. Och naiv som jag är så inbillar jag mig att jag får det. Förr eller senare. Jag har varit rätt lugn i det. Tills nu. Nu känns det asjobbigt att det kan ta 6 till 8 månader tills jag får ett besked. Ärligt talat. Hoppas inte det tar så lång tid. För i denna mellantid så befinner jag mig på nåt sätt lite i en egen bubbla. Inte i de bubblor där alla andra är. Jag kan ju söka jobb. Men det är lite svårt att få nåt långvarigt när de inte vet om jag har visa eller inte. Och jobb vore himla skönt o ha. Fast jag måste ju ha tid att åka till Sverige nästa sommar. Undrar vilken bubbla det är som fattar det. Ska leta vidare. Och vänta. Vänta på det där beskedet. Men jag är inte så bra på att vänta. Och inte heller så bra på att knyta upp knutar. Inte för att knutarna har nåt med detta att göra. Men jag har helt enkelt lite dåligt tålamod.

Inga kommentarer: