måndag, september 06, 2010

Tiden är ur led

Jag har lite problem med tidsomställningen. Som vanligt. Jag vaknar kl 1 eller kl 3 på natten och är vaken ett par timmar. Jättekul. Men inatt fick jag upplagt en massa foton på facebook. Alltid något. Även om sova hade varit att föredra. Tänkte jag skulle varit vaken hela dagen idag så att jag är riktigt trött ikväll och vill sova. Men efter lunch satte jag mig lite på soffan för att vila och då somnade jag. Typiskt. Men det var sjukt skönt.

Det är verkligen vår. Körsbärsträd och pärlhyacinter blommar. Det är kallt och friskt. Och väldigt grönt efter allt regn. Som Påsk ungefär känns det. Men det är det ju inte. Jul först.

Wattlen blommar också. Överallt. Det är gyllne här och där i skogen. Och i Lukes mammas trädgård. Och i vår trädgård har vi en enorm wattle-buske.

Wattle-buske i Lukes mammas trädgård:




Pärlhyacinter i Lukes mammas trädgård:


Körsbärsträden runt vårt hus:



Körsbärsträdet framför vår tomt:

Inga kommentarer: