onsdag, september 15, 2010

Nötkärna

Jodå. Doktorn skrev på en skinande hälsodeklaration åt mig. Jag är frisk som en nötkärna. Om än med en hel del ont i min tumme. Men det har jag ju haft nu i en sisådär 3-4 v utan att det har begränsat mig avsevärt. Och jag har också lärt mig att använda vänstern till mycket. Kan numera plocka ur diskmaskinen med vänster. Lägga på mer ved på brasan med vänster. Bygga jordgubbsland med vänster. Ja, jag har väl sagt det? Att jag byggt ett jordgubbsland. Jaså inte? Jag lägger väl upp lite bilder här någon dag då så får ni se. Finast nu innan torkan har slagit till och allt har dött.

Har också insett att jag är född i Ljungarum och inte i Ljungarumma. Vet inte var jag fått detta om bakfoten ifrån. Men nu har jag hur som helst äntligen lärt mig. Petiga myndigheter tyckte att jag skrivit ett ma för mycket i min ansökan. Spela roll, kan man ju tycka. men rätt ska vara rätt. Tycker i alla fall att det är fånigt att det står Ljungarum i mitt pass. Varför står det inte Jönköping liksom? Fast det blir ju många konstiga tecken som petiga myndigheter kanske inte klarar av. Tycker alltid att det är konstigt när man ska skriva i olika ansökningar osv "Issuing authority" när det gäller passet. Vad säger "Polismyndigheten i Västra Götaland" egentligen för en Australiensisk liten grå kontorsråtta. I Lukes pass står det "Australia". Makes more sense. Det är ju Australien som gett honom pass. Vem bryr sig om vilken polispotatisgrisstation som gjort det??

Inga kommentarer: