tisdag, september 07, 2010

Köra bil

Körde lite bil igår. Bara ut till gården och tillbaka. Svårt så det räcker. Letar efter växelspaken med högerhanden. Men den sitter ju inte där. Dels för att jag sitter på högersidan och kör och dels för att det är en automatväxlad bil. Såna är det inte så gott om i Sverige. Sen är det det där med att jag till en början måste titta ner så fort jag ska blinka eller sugga rutan. De sitter ju tvärtom. [Sugga är ett ord min bror kom på när han var liten. Det betyder helt enkelt vindrutetorka rutan. Betydligt mer kort och konsist. Bra ord. Även om det kan förväxlas med en gris. Men det finns ju många ord som har tvetydig betydelse. Det funkar. Man fattar ju att man inte vill ha en sugga på rutan. Bara att rutan ska suggas.]

Nu ska jag köra en sväng igen. Lite längre denna gång. 2 mil eller nåt sånt. Jag ska träffa chefen jag antagligen ska ha över skörden iår igen.

Visum-grejer ska fixas också. Känner lite lätt panik över att jag från den 5 november rent tekniskt inte har nåt visum. Men det löser sig. Säger Luke. Han är lite mer så där "fuck it, it'll be alright". Tur det. Annars hade båda sprungit runt här som yra höns och då hade vi blivit uppätna av räven.

Minus 2 inatt. kallt. Jag ska gå o lägga på några fler vedträn på elden tror jag. Så är det varmt och mysigt när jag kommer hem från mitt lilla äventyr.

Inga kommentarer: