måndag, september 28, 2009

Grannen ringde på

Grannen ringde precis på. Fattade inte först att det var så. Vi har nämligen samma signal om de står nere utanför ytterdörren som när de står utanför lägenhetsdörren. Gäster alltså. Trodde alltså att det var någon som kom och våldgästade. Men det var det inte. Det var grannen rakt över. Första gången jag såg henne tror jag. Har dock haft "brevkontakt". När vi talar om att vi ska födelsedagsfest tex så kommer det ett litet kort med grattis på.

Hur som. Nu stod hon i alla fall där. Luktade lite sprit. Och gav mig en kasse med 3 par jeans i. Och en handväska.

(nu är det viktigt att ni får in redig göteborgsdialekt i huvet. Riktigt sådär görgött ska det låta.)

- ni är väl såna som använder mycket jeans va?
- ja...
- jag har några jeans här jag har fått och jag kan inte ha dom. Ni får dom om ni vill
- åh tack!
- kan ni inte ha dom, så släng dom bara. å här är en väska.
- ja, den var fin.
- den kan ni mä få om ni vill
- jasså, men ska inte du ha den?
- nä, jag går aldrig ut
- ok, tack! Vilken bra söndag.
- jomenvisst vettu

Så det här blev ju en bra söndag. Trevliga grannar vi har!

Inga kommentarer: