fredag, september 04, 2009

Kortslutning

Min hjärna har fredagsparty. Alldeles nyss började jag skratt högt på kontoret för att jag tänkte på att baconfeber är ett så roligt namn på svininfluensa.

Sen tänkte jag på när jag måste lämna kontoret för att vara på järntorget senast 15.52 och ta en vagn. Det är ju bara att fylla i på den där hemsidan där man kan fylla i varifrån man ska och vart man vill. Besviken när jag inser att de bara har spårvagnar och bussar med på den sidan och inte mina apostlahästar. Västtrafik alltså.

Tidigare idag fick jag också för mig att jag var tvungen att ta mig hem för att hämta bilnyckeln för att sen åka till verkstan o hämta bilen som blev färdig idag. Tills jag insåg hur svårt det måste vara för verkstan att laga bilen utan nyckel... Alltså, glad överraskning, nu kan jag ta mig direkt till verkstan!

I morse lärde jag mig dock nåt. Innan hjärnan gick på fredagsparty... Jag lärde mig skillnaden på:
quiet
quite
Inte så illa för en fredagsmorgon!

1 kommentar:

EmmaHedin sa...

Nej sannerligen. Inte så illa!