fredag, september 18, 2009

Minns

En dag för kanske fyra år sen. Jag var hemma hos Luke. Tänkte fixa lite och dammsuga huset. Roligt att göra fint! Men dammsugarpåsen var full så dammsugaren sög knappt. Så jag ringer Luke.

Lisa: Vaccum cleaner is not hungry!
Luke: You mean the bag is full?
Lisa: yah...

Detta har jag fått höra sen. Från alla. Hur söt jag var. Att jag inte kunde engelska ordentligt. Men dah! Klart jag kunde. Hur svårt är det att säga att påsen är full? Det lär man väl sig i femman. Minst. Kanske att jag ville säga att dammsugaren suger inte så bra. Eller jag är inte tillfredställd med sugkapaciteten hos dammsugaren. Det gör det hela klurigare. Åtminstone när man sitter i telefon och snabbt måste komma på vad man kan säga. I sättet jag sa det på ligger ju också som ett litet skämt. Precis som att dammsugaren skulle kunna känna hunger?! Det vet jag ju att det inte kan. Puckon. Men jag bjuder på att jag är lilla exotiska Lisa som i begynnelsen inte var så bra på engelska.

Inga kommentarer: