torsdag, september 24, 2009

Roliga nätter straffar sig

Eftersom jag var uppe mellan 3 och 5 inatt så är jag nu vansinnigt trött. Såpass att det är svårt att jobba. Men jag gör lite här och lite där. Och så kanske jag sluter ögonen en stund.

Saker jag oroade mig för inatt:

* ...
* ...

Alltså det är skitsvårt att komma på det såhär i dagsljus.

Men jag kan krysta fram nåt. Sånt jag ändå tänker mycket på och kanske kan ha förorsakat sömnlösheten.

* Hur säga hejdå till saker och människor. Hur ska man bearbeta sorgen? Med vilka behöver jag göra "avslut" och säga viktiga saker?
* Vad hittar jag där när jag kommer dit? Vad kommer hända? Kommer jag tappa bort mig själv?
* Hur förändrar jag världen?
* Hur prioriterar man?

Ja. Sådär ungefär.

Hitills iår har jag spenderat 7 papp på hjärnskrynklare. Och man kan efter listan här ovan tro att det är pengar kastade i sjön, men det är precis det det inte är! Jag är så sjukt mycket visare! Åtminstone i hur jag behandlar mig själv.

Dessutom är ju den här typen av konsumtion klimatneutral. Om jag cyklar dit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tösa då! Skall du aldrig komma hem igen? Internet, Telefon, Det där systemet som du använder, Brev, Hälsa på. Sakerna finns kvar, människorna med.
Du kommer hitta Luke, 4001 skördetröskor (stora snygga saker), kängurus, härliga människor och massa vacker natur. Och du kanske kommer finna dig själv? Utan ytterligare tusenlappar?
Du är modig, du är stark och jag tycker att du gör alldeles, alldeles rätt.
/Beundrare Ebba Norström