söndag, september 27, 2009

Har det gött

Jag har en så sjukt skön helg. Ensam i lägenheten. Städar lite. Fixar lite. träffar lite folk. Kollar lite på film. Fixar lite saker. Tänker. Tränar. Livet är gött just nu.

Lite läskigt är det dock att lägenheten ekar eftersom vår inneboende flyttat ut. Märkligt. Hon tog bara saker på sitt rum. Ändå ekar hela lägenheten. Jag smyger tyst runt för att inte behöva lyssna på ekot. Det ger en så tom känsla liksom. Väntar nu på att syster ska komma hit så vi kan hänga upp gardiner i rummet osv. Hon kanske kan ta med sig en soffa till också? Fast hon får nog inte in den i bilen.

Vi har ett litet sofflager hemma i farmors hus. Fast det börjar ta på det nu faktiskt. Kvar finns en stor beige. En liten grön. Och en liten brun. Och så en 80-tal a la superduper. Den är helt otrolig faktiskt. Måste ta kort och visa någon gång. Det är väldigt praktiskt att ha ett litet möbellager liksom. Jag har inte lagt många kronor i mitt liv på möbler. I like. Men man kan ju verkligen fundera på hur bra det är att ha ett stort hus uppvärmt och som står o väntar på att jag ska komma hem en helg då och då. Det är åtminstone pelletsvärmt. Kanske dags att sätta solvärme även på det huset.

Inga kommentarer: