onsdag, oktober 14, 2009

Arv

Har tänkt lite på vad man ärvt av vem.

Mitt tunna hår av pappa.
Min breda rumpa av mamma.
Mina tjocka anklar och min väldigt markanta haka (i alla fall i vissa miner) av farmor.
Mina knubbiga händer av mamma.
Mitt födelsemärke på låret av mamma.
Min lätthet för huvudvärk av pappa.
Min korthet från mormor.
Mina små ögon från farfar. (Här hittar jag på lite, men kom inte på nåt och sen kom jag på att så kan det ju faktiskt vara. Ska studera lite kort.)

Alltså, man kan ju tycka att det är attribut som är sådär. Åtminstone i vissa stadier i livet. Men nu gillar jag det hela. Det har ju trots allt valts ut åt mig genom århundranden. Förälskelser och annat har gjort att jag blivit precis som jag är. Rätt mäktigt faktiskt. När man tänker på det.

Inga kommentarer: