måndag, oktober 26, 2009

Nattliga samtal

Förra veckan skickade jag in en ansökan för ett jobb på ett labb som testar spannmål. Jag har skickat in ansökningar för jobb i Australien förut. Det har inte gått så bra. Men idag ringde det någon och sökte mig på Lukes telefon. Jag har angett det numret, för det är troligare att de vågar ringa ett Australiensiskt nummer. Och när de väl gjort det, kan jag ringa från Sverige. Fiffigt! Som värsta storfiskaren. Ja, nu ringde de i alla fall! Fick sms från Luke att han sagt att jag var i Melbourne just då, men skulle ringa tillbaka i em. Det är bara det att det väldigt tydligt står i alla mina papper att jag är i Sverige till 4 nov. Så jag förklarade det med att han är lite snurrig min pojk. Han har suttit tre dygn i streck på tröska. Då blir man hemskt snurrig. Man förväxlar lätt Melbourne med Sweden då. Kan hända den bäste.

Hur som helst så ringde jag upp honom kl 5 nu på morgonen. 10 timmars skillnad gör det inte helt smidigt att träffa businesshours. Han var väldigt trevlig. Kunde inte lova något, men bad mig ringa när jag är "on Australian grounds". Jamenvisst! Och även om jag inte får nåt jobb där, att de redan hunnit tillsätta hela labpersonalen innan jag är där, så är det så sjukt gött för självförtroendet att ens ha blivit uppringd av att man skickat in lite papper. It's working! Nåt jobb kommer jag å få! Nu kanske man kunde räkna ut det redan innan, men detta häller ju vatten på min kvarn!

2 kommentarer:

Karolina sa...

Hej! så du är på väg att flytta till australien, spännande! er mamma skvallrade om era blogg-adresser för ett tag sedan så nu tittar jag förbi ibland och ser vad ni har för er, du och syskonen.

Flisa sa...

Kul att du tittar förbi! Japp, jag är på väg till Australien. Spännande äventyr må du tro! Lite för spännande ibland. Men precis lagom för det mesta!