onsdag, oktober 07, 2009

Vaccination

Har funderat lite på det det med vaccination mot svininfluensan. Kunde ju vara tråkigt att vara sjuk den vecka flyget ska ta mig till en ny världsdel. Så idag ringde jag och kollade läget. Men det är bara utsatta grupper som får vaccineras än så länge. Till alla andra, friska får man börja vaccinera v 49. Sista november alltså. Men hallå. Suck. Jaja. Lika bra är det. Så slipper jag fundera på om det är rätt att vaccinera sig eller inte. Jag kan inte! Om jag inte går o blir gravid eller nåt och på så vis blir en riskgrupp. Men näe. Så viktigt känns det inte. Jag får väl dölja min ev feber den 4 november så att jag säkert kommer med planet.

Hon var annars ganska snäll sköterskan och erbjöd mig ett annat vaccin. Vaccinet för den vanliga influensan har nämligen kommit. Tack, men nej tack. Känns inte som ett substitut alls.

Så com'on alla baciller. Jag är ett öppet fält!

Inga kommentarer: