torsdag, oktober 22, 2009

Störigt

Tycker inte man behöver hjälpa folk med saker som, om man tänker efter, de antagligen redan har full koll på. Om jag tex ska köpa mobiltelefon, så har jag väl antagligen koll på att det finns både Eriksson och Nokia. Och en hög andra. Om jag ska köpa dator så har jag väl antagligen koll på de senaste modellerna som finns. Bara lite svårt att bestämma mig ändå! Det är där de goda råden kommer in. Helt osakliga argument behöver man då. Som att... den är snyggare... eller det är du värd.... eller du kommer älska den. Eller så. Så att man tar steget och gör åt med sina pengar liksom. Inget besserwisser snack om att Blähä har precis kommit ut med en ny modell, har du sett det?! Jaaaaaaa. Man undgår inte sånt när man letar liksom. Puckon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

...och det är där som du skall ha mig. Dålig ordning på dagen och jag har inte vägarna förbi innerstaden igen, men tisdag eftermiddag innen fem är jag fri och ledig - för att ta ett exempel. Eller så SMS.ar du när du är på väg så får man se om jag kan - och jag lovar att jag skall tala om för dig vilken som är snyggast, att du är värd det som du får för alla pengar du betalar och att du kommer bli helnöjd! Jag kommer dessutom lägga till frasen "hade jag kunnat hade jag definitivt köpt en sån!". Om det hjälper (eller oavsett). Kram!

Flisa sa...

Bra! Precis en sån jag behöver!