torsdag, oktober 22, 2009

White horse. Eller Car.

Ett litet inlägg på temat vitt.

Taylor Swift har jag lyssnat lite på det senaste. Fast det är rätt fåniga texter faktiskt. Väldigt fåniga. Och alla handlar om samma sak. Men jag har funnit att melodierna har haft lite samma rytm som jag det senaste. I bakgrunden liksom. Alltså titta inte på detta klipp med "White horse". Om ni inte är uttråkade. Eller undrar lite över vad jag är för en konstig prick.

För ett tag sen ordnade jag och Luke med en bil som står och väntar på mig i Australien när jag kommer dit. den är vit. Ganska skumt. Jag har nu en svart bil. Gillar svart. Eller mörkt. Så tyckte det var lite konstigt med vitt. Men i Australien är det ganska vanligt med vita bilar. Och Luke tycker det är bra för man syns på vägen. Så ok då tänkte jag. Vem bryr sig egentligen. Ända sedan dessa har jag sett vita bilar ÖVERALLT. Nja, inte så mycket på gatorna i Sverige. Men i reklamer i Sverige. Alltså innebär ev detta att jag är "inne" eller cool först. Det är inte vanligt. Händer aldrig. Tog mig lång tid att anamma smala jeans som exempel. Men nu gillar jag det skarpt, sådär 5 år senare... Så det skulle ju kännas lite nytt att vara inne först! Nu är jag säkert inte det. Men jag kan ju låtsas. Här tex är en reklam från Saab. Vit bil. Vit bil.



Och hon som sjunger till denna reklam heter Asha Ali. Sjukt bra! En annan bra låt med denna söta tjej!

2 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Vit bil är väl smart i ett soligt och varmt land, den värms inte upp lika mycket och behöver AC:n behöver jobba mindre.

Flisa sa...

Mmm. Fast det känns mycket mycket marginellt i den hetta som råder. Alltså, saker blir tokvarmt, även om de inte är i solen. Men det är klart. Lite lite skillnad blir det säkert.